• Aanbod Mon, Jan 11, 2016

    We surfen met zijn allen wat af. In 2014 maakte 65% van de internetgebruikers in Nederland gebruik van een mobiele telefoon en 51% van een tablet.

    Het is dus niet zo vreemd dat websites tegenwoordig worden aangepast op het gebruik van mobiele apparaten. Dit wordt een responsive website genoemd. Er zijn meerdere redenen waarom je website responsive moet zijn:

    Een betere conversie

    Door een optimale ervaring te bieden op een smartphone of tablet, verhoog je het gebruikersgemak en dus ook de kans dat bezoekers tot de gewenste conversie overgaan. Het is zaak om ervoor te zorgen dat je navigatie en je C2A ook op een mobiel apparaat functioneren.

    Zoekmachines en zoekresultaten

    Google meldde in 2014 dat meer dan 50% van de zoekopdrachten werd uitgevoerd vanaf een mobiel apparaat. Met een toename in verkoop van mobiele apparaten, kunnen we ervan uitgaan dat dit percentage komende jaren nog hoger zal zijn.

    Google labelt de websites die geschikt zijn voor mobiel gebruik. Ook ranken responsive tegenwoordig hoger in de zoekresultaten.

    Beperking van mobiel dataverkeer

    Als de website niet responsive is, zal een mobiele gebruiker eerder tegen zijn of haar datalimiet aanlopen. Door je website responsive te maken, voorkom je hoge kosten voor de gebruiker en vergroot je de kans op herhaalbezoeken.

    Van E-commerce naar M-commerce

    Met de toename in gebruik van mobiele apparatuur, lijkt er een verschuiving plaats te vinden van E-commerce naar M-commerce.

    Het is dus van belang dat je bezoekers eenvoudig door producten heen kunnen swipen en dat checkout pages tevens worden aangepast op mobiel gebruik.

    Speciale landingspagina’s voor AdWords

    In het zoekgedrag van een gebruiker op een desktop of mobiel apparatuur zit een groot verschil. Een mobielgebruiker weet vaak beter waar hij of zij naar zoekt. Een landing pagina vraagt om een speciale optimalisatie. AdWords maakt het heel eenvoudig een specifieke landing pagina te promoten

    Een responsive website is beter dan een mobiele site

    Voor de responsive websites, maakte wel vaak gebruik van aparte mobiele websites. Het is beter om één responsive website te maken dan twee aparte websites. Het is praktischer, efficiënter en het vergroot het gebruiksgemak.

    Wil je meer informatie over waarom een website geschikt moet zijn voor mobiel? Of wil je meer informatie over de voordelen  van een responsive website? In dit artikel wordt uitgebreider ingegaan op de noodzaak van het gebruik van een responsive website.

    Ben je al overtuigd maar heb je nog geen responsive website of maak je nog gebruik van een mobiele website? Pas dan je website zo snel mogelijk aan en maak deze geschikt voor mobiel. Ben je op zoek naar een professional die je kan helpen je website geschikt kan maken voor mobiel gebruik? Met deze tool kun je eenvoudig een offerte aanvragen voor het aanpassen van je website.

    Posted by suzan @ 8:36 pm for Aanbod |

    Sorry, the comment form is closed at this time.

Sponsors

May 2018
M T W T F S S
« Apr    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031