• Diensten Mon, Sep 11, 2017

    Hoe kun je meer verkopen en omzet realiseren in je restaurant? Begin door goed te kijken naar je menu. Waarom staan er ook combo maaltijden op de lijst? Nou, volgens Bonnie Riggs, een restaurant-industrieanalist bij de NPD, kunnen deze positief bijdragen aan de omzet. Zo kiezen gasten vaak een menu waar direct al een cross sell in zit gebakken.

    Hoewel de combo-maaltijdbestellingen zijn gedaald ten opzichte van vroeger, staat volgens het CRP-rapport van de NPD nog steeds bij zo'n 20 procent van alle lunch- en dinerbezoeken een combo maaltijd op tfel. Bonnie Riggs zegt dat zelfs bij deze daling van het aantal combo-maaltijd er nog steeds een grote groep consumenten is die de maaltijden willen bestellen, wat betekent dat er een kans is om op hun wensen in te spelen en ze hierdoor langer aan tafel te houden, waardoor je weer meer drank kunt verkopen met goede restaurant marketing.

    meer drankjes verkopen in je restaurant


    Bied kleinere hapjes naast hoofdmaaltijden
     

    Kleine hapjes zoals canape met cherrytomaten, kasplankjes en olie of pesto op brood doen het altijd goed. La Mangeoire, een restaurant NYC, biedt borden aan in zowel volledige als halve porties, met de prijzen aangepast aan de hand van je keuze. Zo kunnen mensen ook lekker delen als ze dit zouden willen.

    Je kunt ook overwegen om een ​​groter aantal kleinere gerechten of opties te bieden om uit te kiezen. Dingen die als snacks kunnen worden gegeten, of die kunnen worden gedeeld. Een rapport dat door de NPD-groep is uitgevoerd, constateerde dat consumenten meer in kleinere porties eten. In een rapport uit 2012 door Technomic is al gebleken dat 48 procent van de consumenten minstens twee keer per dag snackt. Dat was een 25 procent toename sinds 2010. En van die restaurants die aangepast zijn aan deze nieuwe trend, is hun aandeel in de snackmarkt in 2010 van 17 procent gestegen tot 22 procent.

    Market je restaurant met een happy hour
     

    Volgens de National Restaurant Association heeft de recente recessie niet alleen de uitgaven patronen van mensen veranderd, ze veranderden ook hun eetgewoonten, waardoor ze meer kans hebben om te kiezen voor kleinere maaltijden. Dat betekent dus minder omzet voor je restaurant. Als je denkt dat het alleen de dranken zijn die klanten trekken, dan heb je het gigantisch mis.


    Volgens Technomic's recente rapport toen consumenten werden gevraagd over wat hen aangetrokken had naar bars, restaurants en andere foodservice locaties voor happy hour, zei 61 procent van de ondervraagden dat het soort voedsel dikteerde waar ze heen gingen, en 55 procent zei ook dat ze het voedselaanbod zeer belangrijk vonden op happy hour. Wanneer je een happy hour wilt starten om klanten te trekken is het dus belangrijk dat je ook voldoende snack aanbod hebt voor op die tijden.

    Terwijl 37 procent van de consumenten zei dat ze hun definitie van snack uitgebreid had om een ​​bredere verscheidenheid aan voedingsmiddelen te bevatten, voegde 62 procent toe dat snacks typisch een impuls aankoop zijn. Als je een happy hour aanbiedt, zou het wellicht een goed idee zijn om te bedenken dat je kortingsgerechten hebt, naast de happy hour korting.

    Let ook op het woord korting in die zin. Volgens een Prognose voor de Restaurantindustrie uit 2015 zouden restaurantbedrijven er goed aan doen om kortingen aan te bieden, aangezien 77 procent van de onderzochte volwassenen (en 85 procent van de millennials) zeiden dat ze een restaurant zouden bezoeken als ze korting kregen.

    Zorg ervoor dat je jouw eigen onderzoek doet, aangezien elk restaurant uniek is. Je moet de beste uren uitzoeken als 'happy hours', de soorten gerechten die je klanten het meest aanspreken, welke drankjes ze willen en hoeveel deze maaltijden zouden moeten kosten.

    En terwijl voedselopties belangrijk zijn, vergeet niet de drankjes! 49 procent van de consumenten zegt dat het type alcoholdrankjes in een restaurant of bar belangrijk is, en datzelfde percentage zegt dat alcoholhoudende cocktails ook belangrijk zijn. Als je publiek jonger is, zal dit percentage nog hoger zijn: 58 procent van de consumenten onder de 35 jaar, beschouwt het soort alcoholdranken als zeer belangrjik.


    Start een loyaliteit of beloningssysteem voor je restaurant
     

    Wil je herhalende klanten aanmoedigen om terug te komen? Een loyaliteitskaart is een geweldige manier om dit te doen. In het tweede kwartaal van de fiscale resultaten zag Starbucks een winststijging van 26 procent en een omzetstijging van 11 procent, die zij toeschreven aan hun loyaliteitsprogramma, My Starbucks Rewards.

    De loyaliteitskaartscène is niet onmogelijk voor kleine bedrijven. In feite heeft in een studie van Manta en BIA / Kelsey, 'Grote klantenlojaliteit in een Kleine Zakenwereld', geconstateerd dat voor bedrijven die een klantenbindingsprogramma hadden, 64 procent beweerde dat het meer geld verdiende dan het kost om te onderhouden.

    Posted by suzan @ 5:02 pm for Diensten |

    Sorry, the comment form is closed at this time.

Sponsors

April 2018
M T W T F S S
« Mar    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30